Sunday, May 15, 2011

selamat hari guru..

akum prens..


bertemu kembali dalam suasana santai di tengahari minggu yang indah.
kejap lagi nak main melodi dah..tapi ambik masa kejap tulis blog.


ramai rakan2 jadik cikgu...nasib mereka la kann..kita pun minat jadik cikgu..tapi mngkin semangat nak dapat tu..tak power agaknya. itu pasal la tak dapat2 jadik cikgu...dah berusaha berkali2(agak2 9 x la jugak). bukan rezeki la nampaknya...


kalu org tanya, apa pasal suka sgt jadik cikgu ni? keja lain kan ada..sijil tu gunala utk apply keja yg sesuai dengan kelulusan..alahai lemah lutut kalu ditanya seoalan sebgini. apa bole buat DAH MINAT SANGAT...tak tau ker..MINAT....jadi cikgu byk kelebihannya..antaranya:


1. ilmu tak putus...
2. bole bagi ayat2 motivasi kat pelajar..(pakar motivasi time tgktn 6 dulu)...
3. kemahiran mengajar akan meningkat dari setahun ke setahun...
4. dpt jumpa pelbagai gaya dan pemikiran anak2 didik dan ibu bapa budak
5. dan mcm2 klebihan..tapi yg penting....memberi ilmu kan satu ibadah....sekurang2nya dpt juga sedikit pahala hasil imu yang diberi....


bestkan jadik cikgu..selain mengajar anak org, kemahiran yg ada bole guna utk mengajar anak sendiri..


apapun, kepada cikgu2 diluar sana..selamat hari guru dengan pesanan mengajarla seikhlas hatimu kerana sinar keikhlasan itu akan terpancar dari wajahmu dan sirnaannya akan turut dikongsi oleh anak2 didikmu jua.


selamat hari guru 2011.. :)



No comments:

Related Posts with Thumbnails