Thursday, January 19, 2012

ipad 3

kunun nak beli ipad 2 tapi dengar cerita ipad 3 nak keluar pulak..


so, kena tangguh niatla ni..
sapa tak mau benda free kan..
semua org mau..untungla..sapa yg dpt free tu,
so, buat kerja kenala betul2 dan lebih ups berbanding dgn org lain...

sudah rezeki...
dimana2 pun kalau berdoa kpdNYA
pasti akan melimpah ruah juga rezeki ALLAH SWT bagi.
sabar ajer la..setiap yg berlaku ada hikmahnya...

yg penting, buat keja biar ikhlas dan sudah pasti apa yg dilakukan pasti akan berjaya,
dan membawa kejayaan yang berlipat2 kali ganda...

Monday, January 16, 2012

Solla' Alaikallah Rabbani

syukur alhamdulillah.....
selawat ini sedikit banyak telah membuka mata hati yg rasanya sudah terlalu jauh menyimpang dari asal kewujudan diri...



sejuk hati mendengarkan...
selama ini telinga ditutupi dengan adu domba macam2 perkara dunia...terlupa seketika betapa pentingnya telinga mendengar alunan selawat, zikir, ayat2 al quran dan seumpamanya..tetapi arus perjalanan hidup yg semakin hangat dgn kesibukan kota, dgn kestresan kerja..sehingga masa untuk menghalusi jiwa...tidak tersenarai dalam diari kehidupan.

adakalanya, mulut lebih baik diam tak kata apa2. kerana dengan mulut, badan binasa, rosak persaudaraan..kerana mulut yg semakin pintar berkata2, tak sedar apa perasaan telinga yg mendengar...YA Allah...dekatkan diriku pada kebaikan di dunia dan jauhkan diriku dari keburukan yg ada di dunia...ampunkan dosa2ku..yg terniat, yg terluah dan terkena pada mereka2 yg tidak berdosa.

alangkah baiknya, berfikir sebelum berkata2. lihat sekeliling..pandang2 depan dan belakang, tepi, kiri dan kanan..kerana telinga2 yg mendengar sangat terseksa...kekal diingatan sampai bila...

oleh itu, bertaubatlah...dan buatlah kebaikan sesama insan agar rahmatNYA sentiasa mengiringi perjalanan kehidupan kita di dunia....AMINNN...


Thursday, January 5, 2012

BIASALAH...KERJA..

as salammm...

start keja dah...makanya startlah enzim2 stress mendatang...tapi tiapa..kali ni nak halau stress dengan senyuman yang paling manis sekali...kwang3..betulkah stress bole halau...:) sedangkan boss besar pun bule2 stress apakan lagi kita yg orang suruhan sahaja ni....SABAR....

ermm...biarkanlah...luncai terjun dgn labu labinya...yg penting kita kena rilekss dan tenangkan fikiran..pedulikanlah anasir2 jahat dan suara2 yg menggangu pendengaran telinga. kalau kerja mendatang..terima dgn dada terbuka..kalau keja tak datang2 juga..terima lah dgn hati terbuka juga..hahaha...rajalawak betuiii....yg penting..gunakan masa yg ada utk kemaskini fail dan data2 yg perlu..

bestnya mrk...sambil2 outstation, sambil2 melancong, sambil2 melencong dan sambil2 juga masuk duit poket..
ieyala tu....biasala.. projek ada ##..semua pun mau..antam sajalah!!..(lupa diri sekejap...)

bukan senang jugak tu...ada juga yg tak nak tapi terpaksa..yg mahu pula tak dapat...kalau salah analisis...***ada pula yg dah pasang strategi...suruh jak anak2 buah carik bhn...lepas tu..analisis je..bukan begituka strategi yg dahulu2... ini kali la..

yg penting keja tetap keja dan buatlah keja dgn hati yg terang dan benderang..:)

selamat kembali bekerja dan semoga keja2 kita akan mendapat keberkatan..drpNYA..aminn

chayos...



Related Posts with Thumbnails